fbpx
Blog

Pet Rock sau povestea pietrelor – despre improvizație în cotidian

În 1975, Gary Dahl a devenit milionar cu o idee aparent banală. Inspirat de prietenii lui, Dahl a inventat animalul de companie perfect, pe care îl puteai cumpăra cu doar 4$ – Pet Rock. O piatră ce venea ambalată într-o cutie de carton, alături de un manual cu instrucţiuni de folosire. Ce puteai face cu o piatră? O puteai hrăni, o puteai dresa, aveai grijă să nu se supere, ştia să răspundă la comenzi simple precum stai şi rostogoleşte-te.

43 de ani mai târziu, Pet Rock a devenit activitate de creaţie în taberele de engleză organizate în această vară. De ce vreau să vă povestesc despre această activitate? Pentru că dincolo de partea distractivă, Pet Rock este un exerciţiu de improvizaţie. 

Cum s-a desfăşurat? La începutul taberei, am rugat fiecare copil să îşi aleagă o piatră şi la final de zi să îşi prezinte “animăluţul de companie”. Ştim cu toţii câtă imaginaţie au copiii, aşa că am renunţat la alte indicii ale jocului şi am urmărit cu această ocazie felul în care cei mici îşi exprimă creativitatea în faţa unei audienţe.

Rând pe rând, copiii au ieşit în faţă pentru a ne prezenta piatra lor de companie. Am fost plăcut surprinşi de cei care au fost degajaţi în exprimare, au folosit limbaj non-verbal, expresii faciale, poveşti şi jocuri de rol cu piatra. Însă, am observat şi copii care:

  • s-au blocat în faţa unei audienţe şi au refuzat să îşi prezinte piatra;
  • le-a fost teamă să se exprime în limba engleză deşi o înţeleg;
  • au avut emoţii vizibile;
  • s-au aratat neîncrezători în ideile lor;
  • nu aveau o structură a prezentării.

De ce se întâmplă astfel de lucruri? 

  • în primul rând, sistemul public de învăţământ nu pune accent pe speaking, ci pe gramatică şi identificarea greşelilor din exerciţiile scrise;
  • lipsa motivării intrinseci – uneori copiii au nevoie de stimulente pentru a da randament (recompense);
  • din dorinţa de a scăpa de task-uri cât mai repede le rezolvă superficial;
  • nu ştiu cum să îşi organizeze ideile şi povestesc haotic, reunţând la lucruri importante care ar îmbogăţi prezentările;
  • sunt copii introvertiţi care nu se simt în largul lor în faţa unui public – acest aspect se poate antrena.
  • sunt copii care nu au fost încurajaţi să îşi exprime ideiile şi trăiesc cu impresia că cei din jur vor râde de ei;
  • din teama de a fi certaţi dacă îşi duc imaginaţia mai departe – de obicei această teamă este hrănită atunci când adulţii le limitează copiilor imaginaţia prin întreruperea jocurilor sau fabulaţiilor.

Cum îi putem ajuta pe copii să se simtă în largul lor?

Cursurile de teatru în engleză le oferă copiilor un mediu sigur de explorare şi testare. Sunt permanent încurajaţi să îşi exprime şi să îşi pună în practică ideile. Copiii, ca şi adulţii, au propria zonă de confort, unde se simt bine, aici am vorbit despre dezvoltarea personală prin teatru în engleză.  La noi nu există corect sau greşit, iar acest lucru îi încurajează pe cei mici.

Mai mult decât atât, piesele de teatru în engleză marca Theatre Acting Club sunt poveşti inspirate chiar de tinerii noştri actori. Cu mesaje ce transmit lecţii de viaţă şi de prietenie, le oferă copiilor oportunitatea de a experimenta diferite situaţii, de a se cunoaşte pe ei şi lumea din jurul lor şi de a explora, înţelege şi comunica emoţiile şi relaţiile inter-personale.

Un nou modul al cursurilor de teatru în engleză  începe din 25 septembrie. Mai multe detalii aici.

Sursa foto: Amazon

T.A.C.

logo_teatru_in_engleza

Certificare trainer

london_academy_of_music_and_dramatic_arts

Abonează-te la newsletter

Locaţie T.A.C.

locatie teatru in engleza