Blog

Despre engleză şi dezvoltare personală prin teatru, cu Marius Smîntînă

Theatre Acting Club (T.A.C.) este despre cum limba engleză devine mai distractivă şi despre cum dezvoltarea personală a copiilor începe chiar cu preferinţele lor.

De ce este important să nu le cerem copiilor să depună eforturi suplimentare pentru a ieşi din zona de confort şi care este diferenţa între abordările de predare din România şi cele din Belgia, ne spune chiar Marius, trainerul şi fondatorul T.A.C.

Marius Smîntînă: În februarie se împlinesc 2 ani de Theatre Acting Club şi 4 ani de când am revenit în România, după 3 ani petrecuţi în Belgia.

Pentru mine, Belgia a reprezentat perioada sau stagiul de formare în lucrul cu copiii şi adolescenţii. Lucrurile in Belgia stau un pic diferit faţă de România, în sensul că acolo copiii care vin la astfel de cursuri de teatru ştiu deja engleza. Mulţi dintre ei sunt nativi sau studiază în şcoli internaţionale. Ce mă surprinde şi mă bucură în acelaşi timp este interesul din ce în ce mai mare al copiilor din România de a învăţa limba engleză. Pot observa cu uşurinţă în timpul cursurilor cum prind curaj să vorbească în engleză şi deschiderea lor spre a-şi îmbunătăţi pronunţia şi dicţia. Ei vin din plăcere la cursuri din două motive: îşi doresc să comunice în limba engleză şi cu alţi copii de vârste apropriate lor şi pentru că iubesc să fie pe scenă. Fiecare spectacol al unui modul este aşteptat cu nerăbdare încă din primele ore când ei îşi aleg sau inventează personajele şi împreună punem bazele unei piese de teatru unice, care nu a mai fost jucată vreodată.

cursuri_teatru_pentru_copiiÎn legătură cu structura cursului, există câteva diferenţe vizibile, dar abordarea de predare este aceeaşi. În Belgia împărţeam cursul în trei etape. În sesiunea de iarnă pregăteam copiii pentru spectacole ale pieselor clasice, mai mult sau mai puţin cunoscute, apoi urma sesiunea de iarnă care însemna pregătirea copiilor pentru examinarea LAMDA – The London Academy of Music and Dramatic Art. Ultima sesiune, cea de vară, era rezervată proiectelor libere, a workshopurilor de mimă, improvizaţie, comunicare şi foarte multe jocuri de dezvoltare prin tehnici de actorie. În schimb, la Theatre Acting Club adaptez continuu cursurile în funcţie de cerinţele şi nevoile copiilor. Îmi place să structurez un an şcolar în trei module şi la fiecare modul să “forţez” puţin nota cu complexitatea pieselor de teatru în engleză şi tehnicilor de actorie. Este o modalitate prin care se poate observa cu uşurinţă evoluţia copilului şi drumul lui de dezvoltare personală.

În ceea ce priveşte contribuţia mea în dezvoltarea personală a copiilor prin tehnici de actorie, sunt adeptul abordărilor libere, care lasă copilul să decidă singur când este pregătit să improvizeze într-o piesă sau în timpul jocurilor de impro şi încurajez foarte mult exprimarea deschisă a ideilor, emoţiilor şi manifestărilor. Fiecare copil este diferit şi are timpul lui de răspuns la acţiuni, iar eu ca trainer sunt nevoit să mă adaptez situaţiilor şi să abordez engleza cu teatrul prin joacă. Dezvoltarea personală are loc odată cu decizia copilului de a mai face un pas în afara zonei lui de confort. Forţat, nu va face decât să respingă beneficiile reale ale metodelor de dezvoltare şi va încerca să ridice bariere. Sigur că va face ce îi vei cere, dar nu cu aceeaşi plăcere şi deschidere.

T.A.C.

logo_teatru_in_engleza

Certificare trainer

london_academy_of_music_and_dramatic_arts

Abonează-te la newsletter

Locaţie T.A.C.

locatie teatru in engleza